2010-12-09 | 18:52:23

1852

Nu känner jag för att skriva av mig lite igen. Haft så mycket att göra de senaste veckorna. Mycket på jobbet, syster har äntligen fått sin nya lägenhet på kungsklippan & jag är helt förälskad i den. Har mer eller mindre bott inne i stan för att göra henne sällskap eller hos CG. Har inte haft tid över.

Har pratat lite med pappa om allt som har hänt under året. Under detta år har jag varit med om så mycket, både positivt och negativt. Känner att jag har vuxit som person och fått ett mer "hm" om vad jag vill göra. Som pappa alltid säger. "Du är huvudpersonen i din egna film, alla andra är statister."

Kan ju börja med att jag & Sophie åkte på en liten weekend resa till Malmö ibörjan av året för att få/ta nya och friska tag. Några dagar efter vi kommit hem började jag på mitt nya jobb (där jag jobbar idag). Någon vecka där på åkte jag och pappa för att köpa mig en bil. Fick mig en silvrig liten Kia som jag är storm förtjust i. Utan bilen hade jag inte haft det jobb jag har idag. Under våren träffade jag många nya och underbara vänner, vilket jag är jätte glad över! Jag tatuerade mig (en text på ryggen). Sommaren kom och jag hade haft mitt körkort i ett år, Nöjd tjej, haha. Firade midsommar ute på Adelsö tillsammans med bästa vännen Sophie, hennes familj och Annie. Efter lite om och men tog jag mitt pick och pack tillsammans med Alexandra för att köra en road trip igenom halva Sverige under tre veckors tid. Halmstad med tjejerna. Grebbestad med familj och vänner.
Jag blonderade håret ljusare igen. Hösten kom och där med fick jag förfrågan om heltid, tackade Jaa! Nya tider och nya arbetsuppg. Jag behövde det. Har fått världens underbaraste vänner tack vare jobbet. Malin, Ida, Lina, Terese, Katia, Pillan och många fler.

Hur kunde jag "glömma", den 6 juni fyllde jag 20 år. Och har köpt på systemet, woho, ha ha!
Firade även Valborg uppe i Uppsala tillsammans med Johanna & ett par sköna lirare. Bodde på ett super mysigt hotell och blev super full, en trevlig helg!

Tillbaka till hösten.
Min syster gjorde slut med sin förra pojkvän som hon var tillsammans med i över tre år. Ett jobbigt beslut men hon mår nog bättre som det är nu. Vi köpte en dröm lägenhet till syster. Gladast är jag då hon gav mig en av nycklarna.
Började umgås mer med syster och hennes goa vänner. Där med träffade jag CG. Någon mer omtänksam och underbar person får man leta efter.
Förra veckan köpte jag mig en ny kamera, en systemkamera. Martin fick en nöjd kund när jag gick där ifrån (tackar för rabatterna). Köpt mig ett Wi, blir som ett barn igen när jag sitter och spelar, haha!
Nu är det drygt en vecka kvar tills familjen, morbror och några vänner till familjen ska åka till Thailand för att fira jul och nyår, en resa på 18 dagar. Vecka 7 bär det av mot Sälen tillsammans med Alexandra samt 8 andra för att åka skidor.

Och vår söta hund fyllde år igår. Stooor tjej, ha ha! :)

Nu fick jag allt skriva av mig "lite". Nu ska jag äta.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: